#választási kampány



Rezsi és stadion: a reklámok hallgatnak?
 

Rezsi és stadion: a reklámok hallgatnak?

Tanácstalanul állnak a kereskedelmi tévék az új kampányszabályozás előtt. Bár a politikai reklámokból korábban sem származott túl nagy bevétel, az új szabályok szerint ingyen kellene odaadniuk a pártoknak a legfőbb értéküket, a reklámidejüket – már ha úgy döntenek, hogy beszállnak a kampányba. Az ingyenes hirdetésekkel a kormánypártok állítólag olcsóbbá akarták tenni a kampányt, pedig a legtöbb pénzt nem is a tévéknél költötték el.

Kovács Áron Kovács Áron



Orbán újabb kérdésben enged az EU-nak
 

Orbán újabb kérdésben enged az EU-nak

Magyarország számára elfogadható az Európai Bizottság azon javaslata, hogy a kereskedelmi elektronikus médiában is lehessen politikai kampányhirdetést közölni, amennyiben azt ingyenesen teszik - közölte Orbán Viktor miniszterelnök pénteken Brüsszelben, az EU-csúcstalálkozó után tartott sajtótájékoztatóján.

MTI MTI

Nulla forinttal futhatnak neki a pártok a 2014-es kampánynak
 

Nulla forinttal futhatnak neki a pártok a 2014-es kampánynak

Jövőre valószínűleg megvalósul Orbán Viktor korábbi ötlete, és egyforintnyi állami támogatást sem kapnak a pártok. A három választást is hozó évben ez komoly érvágás lehet, bár állítólag a jelöltek komoly összegekre számíthatnak. Emiatt azonban még a kormánypárt vezetésében is attól tartanak, hogy "gyanús vállalkozók" csak a támogatásért indulnak el, ami visszaüthet a Fideszre, ezért lehet, hogy mégiscsak a pártokon keresztül folyik majd a pénz.

hvg.hu hvg.hu


Olasz kampány: Berlusconi éjjel-nappal beszélhet a tévéiben
 

Olasz kampány: Berlusconi éjjel-nappal beszélhet a tévéiben

Csütörtökön kezdődik a választási kampány az olasz közszolgálati médiában, a RAI három rádió és három televíziós csatornáján. A választási listák január 21-i benyújtási határidejéig a RAI kizárólag a december 22-én feloszlatott parlament pártjainak ad megszólalási lehetőséget. Silvio Berlusconi volt kormányfő kivételezett helyzetben van: ő a közszolgálati csatornák mellett saját tévéiben is kampányolhat.

MTI MTI

Rogán és a smartphone: okos politikusok is kellenek
 

Rogán és a smartphone: okos politikusok is kellenek

Szinte biztosak lehetünk benne, hogy 2014-ben is kapunk majd kampánycsendsértő, szavazásra biztató sms-eket, de már maga Rogán Antal is azt üzeni: másfél év múlva okostelefonos alkalmazásokkal is meg kell fogni “a jövő választóit”. A mobil eszközöket eddig főleg az amerikai elnökválasztási kampányban alkalmazták, összességében nem túl nagy sikerrel. Az okostelefonokon kevés a jó kampány, okos politikusokra és főleg okos tervezőkre is szükség lenne.




Botrány nélkül nem megy? – Készül az MSZP–Együtt-PM kampánystratégia
 

Botrány nélkül nem megy? – Készül az MSZP–Együtt-PM kampánystratégia

Azt szeretnék az MSZP egyéni képviselőjelöltjei, ha a párt központi kampánya lehetőleg minél kevésbé „látszana” választókörzetükben, mert a legtöbben helyben erősebbnek érzik magukat, mint a párt országos támogatottsága – derült ki a velük folytatott beszélgetéseinkből. A kampányok vezetői szerint nem lesz gond a szocialisták és az Együtt-PM üzeneteinek az összehangolásából, ugyanakkor van, aki még az MSZP-ben is hiányolja a „mesét”, azt a narratívát, amit a választóiknak elmondhatnak a baloldalon. Indul a kampány – cikksorozatunk második részét olvashatják.



TGM: Pokorni
 

TGM: Pokorni

A Fidesz alelnöke, az Országgyűlés oktatási bizottságának elnöke (volt miniszter) pártjának XXV. kongresszusán azt mondta a jobboldali militánsoknak, hogy a közelgő választási kampányban nem óhajt buzizást, zsidózást, cigányozást hallani.

Tamás Gáspár Miklós Tamás Gáspár Miklós


Civilek tömegével zárult az olasz kampány
 

Civilek tömegével zárult az olasz kampány

Több százezres tömeg előtt zárta le kampányát Rómában Beppe Grillo, az 5 Csillag Mozgalom (M5S) vezére, miközben a pártok vezetői a televízióban intéztek utolsó felhívást a szavazni készülő olaszokhoz.

MTI MTI

Kampányhullák pont hu
 

Kampányhullák pont hu

A Föld körül űrszemét kering, a neten meg döglött közéleti kampányhonlapok. Íme pár érdekesebb, a tanulságot mindenki vonja le magának.

Ceglédi Zoltán Ceglédi Zoltán


Jobb lehet a Facebook Kubatovéknál?
 

Jobb lehet a Facebook Kubatovéknál?

Több mint 300 ezerrel nőtt a szavazók száma a 2010-es amerikai kongresszusi választásokon annak a nagyszabású kísérletnek az eredményeként, amelyet a Facebookon szerveztek a közösségi hálózatok befolyásának tanulmányozására - állítják amerikai kutatók. A vizsgálatról szóló tanulmányt a Nature című brit tudományos folyóirat eheti száma közölte. A szerzők szerint a próba sikeres volt.

MTI MTI