El sem indult, de már célegyenesben van
A kormányoldali gépezet egyre magasabb fokozatokba kapcsol, miközben a közérdekű tájékoztatásnak álcázott korteskedés jelenti a legnagyobb veszélyt a kampánykiadások átláthatóságára.
A kormányoldali gépezet egyre magasabb fokozatokba kapcsol, miközben a közérdekű tájékoztatásnak álcázott korteskedés jelenti a legnagyobb veszélyt a kampánykiadások átláthatóságára.
Törvényi határidő ide, államfői döntés oda, elég egy postaládába pillantani, hogy nyilvánvalóvá váljék, a parlamenti választás hivatalosan még meg se hirdetett kampánya valójában már célegyenesbe fordult.
Korán van még, az ember csak keresi a szavakat, amikor meghallgatja azt a mulatóst, amely Fidesz kampánydalként csütörtökön került fel a Youtube-ra.
A választópolgárok egyetlen nyomtatvány kitöltésével megtilthatják, hogy a 2014-es országgyűlési választások előtt a különböző pártok, jelöltek, jelölő szervezetek személyre szóló kampányüzenetekkel keressék meg.
Azt szeretnék az MSZP egyéni képviselőjelöltjei, ha a párt központi kampánya lehetőleg minél kevésbé „látszana” választókörzetükben, mert a legtöbben helyben erősebbnek érzik magukat, mint a párt országos támogatottsága – derült ki a velük folytatott beszélgetéseinkből. A kampányok vezetői szerint nem lesz gond a szocialisták és az Együtt-PM üzeneteinek az összehangolásából, ugyanakkor van, aki még az MSZP-ben is hiányolja a „mesét”, azt a narratívát, amit a választóiknak elmondhatnak a baloldalon. Indul a kampány – cikksorozatunk második részét olvashatják.
Rogán, Kósa, Pokorni, Lázár: a Magyar Nemzet úgy tudja, a legnagyobb ágyúkat veti be a választási harcba a kormánypárt.
A 2002-esnél rosszabb hangulatú kampányra kell készülni Kövér László szerint.
Tanácstalanul állnak a kereskedelmi tévék az új kampányszabályozás előtt. Bár a politikai reklámokból korábban sem származott túl nagy bevétel, az új szabályok szerint ingyen kellene odaadniuk a pártoknak a legfőbb értéküket, a reklámidejüket – már ha úgy döntenek, hogy beszállnak a kampányba. Az ingyenes hirdetésekkel a kormánypártok állítólag olcsóbbá akarták tenni a kampányt, pedig a legtöbb pénzt nem is a tévéknél költötték el.
Hivatalosan is megkezdődött hétfőn Csehországban az október 25-re és 26-ra előrehozott képviselőházi választás kampánya. Petr Necas jobbközép koalíciós kormánya júniusban korrupciógyanús ügyek miatt megbukott, ezért van szükség a voksolásra.
A Fidesz alelnöke, az Országgyűlés oktatási bizottságának elnöke (volt miniszter) pártjának XXV. kongresszusán azt mondta a jobboldali militánsoknak, hogy a közelgő választási kampányban nem óhajt buzizást, zsidózást, cigányozást hallani.
Bukarest nem nézné jó szemmel a magyar választási kampány begyűrűzését Romániába - jelentette ki Titus Corlatean román külügyminiszter szombaton, a Digi 24 hírtelevízióban.
Pénzfaültetéssel, sörárjóslással, illetve fiktív újság- és kamutermék-készítéssel készül a választási kampányra a Kétfarkú Kutya Párt, amely Szigetmonostoron tartotta első országos találkozóját.
Magyarország számára elfogadható az Európai Bizottság azon javaslata, hogy a kereskedelmi elektronikus médiában is lehessen politikai kampányhirdetést közölni, amennyiben azt ingyenesen teszik - közölte Orbán Viktor miniszterelnök pénteken Brüsszelben, az EU-csúcstalálkozó után tartott sajtótájékoztatóján.
Jövőre valószínűleg megvalósul Orbán Viktor korábbi ötlete, és egyforintnyi állami támogatást sem kapnak a pártok. A három választást is hozó évben ez komoly érvágás lehet, bár állítólag a jelöltek komoly összegekre számíthatnak. Emiatt azonban még a kormánypárt vezetésében is attól tartanak, hogy "gyanús vállalkozók" csak a támogatásért indulnak el, ami visszaüthet a Fideszre, ezért lehet, hogy mégiscsak a pártokon keresztül folyik majd a pénz.
Több százezres tömeg előtt zárta le kampányát Rómában Beppe Grillo, az 5 Csillag Mozgalom (M5S) vezére, miközben a pártok vezetői a televízióban intéztek utolsó felhívást a szavazni készülő olaszokhoz.
Nézzük, milyen tanácsadók bukkantak fel az utóbbi időben a Fidesz környékén? Upsz, hát ők meg miféle szerzetek?
Csütörtökön kezdődik a választási kampány az olasz közszolgálati médiában, a RAI három rádió és három televíziós csatornáján. A választási listák január 21-i benyújtási határidejéig a RAI kizárólag a december 22-én feloszlatott parlament pártjainak ad megszólalási lehetőséget. Silvio Berlusconi volt kormányfő kivételezett helyzetben van: ő a közszolgálati csatornák mellett saját tévéiben is kampányolhat.
Szinte biztosak lehetünk benne, hogy 2014-ben is kapunk majd kampánycsendsértő, szavazásra biztató sms-eket, de már maga Rogán Antal is azt üzeni: másfél év múlva okostelefonos alkalmazásokkal is meg kell fogni “a jövő választóit”. A mobil eszközöket eddig főleg az amerikai elnökválasztási kampányban alkalmazták, összességében nem túl nagy sikerrel. Az okostelefonokon kevés a jó kampány, okos politikusokra és főleg okos tervezőkre is szükség lenne.
A Föld körül űrszemét kering, a neten meg döglött közéleti kampányhonlapok. Íme pár érdekesebb, a tanulságot mindenki vonja le magának.
Elkezdődött Romániában a 30 napos választási kampány csütörtök éjfélkor. A pártok már péntek hajnalban elkezdték kihelyezni óriásplakátjaikat, a szavazás december 9-én lesz.