#választási kampány

El sem indult, de már célegyenesben van
 

El sem indult, de már célegyenesben van

A kormányoldali gépezet egyre magasabb fokozatokba kapcsol, miközben a közérdekű tájékoztatásnak álcázott korteskedés jelenti a legnagyobb veszélyt a kampánykiadások átláthatóságára.

Juhász Gábor Juhász Gábor

Célegyenesbe fordult a ki sem hirdetett kampány
 

Célegyenesbe fordult a ki sem hirdetett kampány

Törvényi határidő ide, államfői döntés oda, elég egy postaládába pillantani, hogy nyilvánvalóvá váljék, a parlamenti választás hivatalosan még meg se hirdetett kampánya valójában már célegyenesbe fordult.

HVG HVG



Botrány nélkül nem megy? – Készül az MSZP–Együtt-PM kampánystratégia
 

Botrány nélkül nem megy? – Készül az MSZP–Együtt-PM kampánystratégia

Azt szeretnék az MSZP egyéni képviselőjelöltjei, ha a párt központi kampánya lehetőleg minél kevésbé „látszana” választókörzetükben, mert a legtöbben helyben erősebbnek érzik magukat, mint a párt országos támogatottsága – derült ki a velük folytatott beszélgetéseinkből. A kampányok vezetői szerint nem lesz gond a szocialisták és az Együtt-PM üzeneteinek az összehangolásából, ugyanakkor van, aki még az MSZP-ben is hiányolja a „mesét”, azt a narratívát, amit a választóiknak elmondhatnak a baloldalon. Indul a kampány – cikksorozatunk második részét olvashatják.




Rezsi és stadion: a reklámok hallgatnak?
 

Rezsi és stadion: a reklámok hallgatnak?

Tanácstalanul állnak a kereskedelmi tévék az új kampányszabályozás előtt. Bár a politikai reklámokból korábban sem származott túl nagy bevétel, az új szabályok szerint ingyen kellene odaadniuk a pártoknak a legfőbb értéküket, a reklámidejüket – már ha úgy döntenek, hogy beszállnak a kampányba. Az ingyenes hirdetésekkel a kormánypártok állítólag olcsóbbá akarták tenni a kampányt, pedig a legtöbb pénzt nem is a tévéknél költötték el.

Kovács Áron Kovács Áron


TGM: Pokorni
 

TGM: Pokorni

A Fidesz alelnöke, az Országgyűlés oktatási bizottságának elnöke (volt miniszter) pártjának XXV. kongresszusán azt mondta a jobboldali militánsoknak, hogy a közelgő választási kampányban nem óhajt buzizást, zsidózást, cigányozást hallani.

Tamás Gáspár Miklós Tamás Gáspár Miklós



Orbán újabb kérdésben enged az EU-nak
 

Orbán újabb kérdésben enged az EU-nak

Magyarország számára elfogadható az Európai Bizottság azon javaslata, hogy a kereskedelmi elektronikus médiában is lehessen politikai kampányhirdetést közölni, amennyiben azt ingyenesen teszik - közölte Orbán Viktor miniszterelnök pénteken Brüsszelben, az EU-csúcstalálkozó után tartott sajtótájékoztatóján.

MTI MTI

Nulla forinttal futhatnak neki a pártok a 2014-es kampánynak
 

Nulla forinttal futhatnak neki a pártok a 2014-es kampánynak

Jövőre valószínűleg megvalósul Orbán Viktor korábbi ötlete, és egyforintnyi állami támogatást sem kapnak a pártok. A három választást is hozó évben ez komoly érvágás lehet, bár állítólag a jelöltek komoly összegekre számíthatnak. Emiatt azonban még a kormánypárt vezetésében is attól tartanak, hogy "gyanús vállalkozók" csak a támogatásért indulnak el, ami visszaüthet a Fideszre, ezért lehet, hogy mégiscsak a pártokon keresztül folyik majd a pénz.

hvg.hu hvg.hu

Civilek tömegével zárult az olasz kampány
 

Civilek tömegével zárult az olasz kampány

Több százezres tömeg előtt zárta le kampányát Rómában Beppe Grillo, az 5 Csillag Mozgalom (M5S) vezére, miközben a pártok vezetői a televízióban intéztek utolsó felhívást a szavazni készülő olaszokhoz.

MTI MTI


Olasz kampány: Berlusconi éjjel-nappal beszélhet a tévéiben
 

Olasz kampány: Berlusconi éjjel-nappal beszélhet a tévéiben

Csütörtökön kezdődik a választási kampány az olasz közszolgálati médiában, a RAI három rádió és három televíziós csatornáján. A választási listák január 21-i benyújtási határidejéig a RAI kizárólag a december 22-én feloszlatott parlament pártjainak ad megszólalási lehetőséget. Silvio Berlusconi volt kormányfő kivételezett helyzetben van: ő a közszolgálati csatornák mellett saját tévéiben is kampányolhat.

MTI MTI

Rogán és a smartphone: okos politikusok is kellenek
 

Rogán és a smartphone: okos politikusok is kellenek

Szinte biztosak lehetünk benne, hogy 2014-ben is kapunk majd kampánycsendsértő, szavazásra biztató sms-eket, de már maga Rogán Antal is azt üzeni: másfél év múlva okostelefonos alkalmazásokkal is meg kell fogni “a jövő választóit”. A mobil eszközöket eddig főleg az amerikai elnökválasztási kampányban alkalmazták, összességében nem túl nagy sikerrel. Az okostelefonokon kevés a jó kampány, okos politikusokra és főleg okos tervezőkre is szükség lenne.


Kampányhullák pont hu
 

Kampányhullák pont hu

A Föld körül űrszemét kering, a neten meg döglött közéleti kampányhonlapok. Íme pár érdekesebb, a tanulságot mindenki vonja le magának.

Ceglédi Zoltán Ceglédi Zoltán